Nieuws

Nespresso voor baby’s


Nestlé komt met een nieuwe versie van hun Nespresso apparaat. Is voor een duidelijk omschreven doelgroep: baby’s.

Je ziet de vergadering bij Nestlé al voor je. De productlijn Nespresso loopt geweldig, mede dankzij de reclames met gorgeous George. Maar hoe kunnen ze deze technologie nóg vaker verkopen? Er moet een heel nieuwe doelgroep worden aangeboord.

Ergens moet iemand toen ‘baby’s!’ hebben geroepen, want deze week introduceert Nestlé de BabyNes, een apparaat dat met hulp van warm water en cupjes babymelk produceert. Gemak dient de mens: je koopt cupjes voor de leeftijdscategorie van je kind, stopt ze in de machine en klaar, je flesje is vol. Precies op temperatuur, met precies de juiste melk.

Alleen is de ontvangst van het nieuwe product iets minder, dankzij fervente aanhangers van borstvoeding. Ze moeten überhaupt niets van Nestlé hebben, omdat dit bedrijf melkpoeder verkoopt. In de nieuwe machine zien de mensen van Baby Milk Action de zoveelste aanval op moedermelk. Hoewel de BabyNes alleen in Zwitserland te koop is, wordt door deze organisatie nu al opgeroepen om hem te boycotten.

Misschien kan George eens met deze opgewonden moeders gaan praten?

Follow Faqtman on Twitter