Add to Google

Vitamines goed voor jongeren

Door: Redactie | Geplaatst: 3 okt 2012 | Trefwoorden: Aktueel, Geneeskunde, Meer nieuws, Wetenschap | Volg reacties via RSS 2.0 | Reageren is niet mogelijk.

Jongeren zijn fysiek fitter als ze voldoende vitamines en ijzer binnenkrijgen. Dit toont een Europese studie aan. Onderzoekers van de Universiteit in het Spaanse Zaragoza onderzochten het bloed van 12 tot 17 jaar oude jongeren en onderwierpen ze aan lichamelijke tests.

Het resultaat: jongens met een voldoende hoge concentratie van vitamine A, ijzer en vitamine C hadden een beter uithoudingsvermogen. Kregen ze ook voldoende ijzer, beta-caroteen, vitamine A en E dan hadden ze meer spiersterkte. Bij meisjes hadden vooral hoge niveaus van beta-caroteen en vitamine D een positieve invloed op de fysieke fitheid.

De studie toont aan dat het vooral voor jongeren verstandig kan zijn om extra vitamines en mineralen te slikken in de vorm van supplementen. Tenzij er zo verstandig wordt gegeten dat alle voedingsstoffen in de maaltijden zitten.

Follow Faqtman on Twitter

Reageren is niet meer mogelijk

Foto galerij

Inloggen / Advanced NewsPaper by Gabfire Themes